Tuesday, October 20, 2009

Surpriza la Chicago


Chicago Skyline

Nu de mult am vizitat Chicago. Arhitectii americani spun ca e cel mai frumos oras din SUA. Asa o fi, nu stiu inca. Mi-a placut foarte mult ce-am vazut in downtown: 1000 de zgarie-nori pe numarate. Centrul orasului functioneaza foarte bine, localnicii sunt veseli, turistii fericiti si ametiti, afacerile merg struna; cu alte cuvinte Chicago este un oras viu, atragator si divers. Intr-o zi ploioasa (la Chicago ploua numai in zilele fara sot) priveam dintr-un balcon aflat la etajul 14 (13 nu exista) al unui bloc panorama orasului. Zgarie-norii de pe malul lacului nu se zareau asa ca la un moment dat privirea mi-a fost atrasa de o cladire deosebita. L-am intrebat pe amicul meu ce se afla acolo si el mi-a spus ca este o biserica. Nu mi-a venit sa cred. Dupa ce a stat ploaia am luat un binoclu si, intr-adevar, am vazut o biserica… ortodoxa (asa am crezut atunci, mai tarziu am aflat ca este o biserica greco-catolica). In curand voi reveni cu amanunte, arhitectura acestei biserici merita putina atentie.





Greek catholic church

2 comments:

  1. Astept sa aflu din ce sunt turlele. Otel si sicla? Hmm, nu e sigur. Oricum, este foarte spectaculoasa pentru o biserica ortodoxa.

    ReplyDelete
  2. Este spectaculoasa, nimic de zis, insa pentru mine nu a fost o surpriza placuta. Pare a fi o cladire de birouri din beton si sticla cu niste cupole deasupra. Interiorul este si mai spectaculos.
    Important este ca mii de crestini ortodocsi din Chicago sunt bucurosi ca au o noua biserica. Efortul si sacrificiul lor sunt de apreciat. Mentionez ca nu este vorba de comunitatea romaneasca.

    ReplyDelete